U bent een Particulier
Ga naar
Energiedesk

Met uw Online Energiedesk hebt u op elk moment en in alle veiligheid toegang tot:

customer-area
  • uw persoonlijke gegevens, contracten en diensten
  • uw facturen en betalingen
  • uw verhuizing en/of uw aansluiting
  • uw tools en tips om uw verbruik te beheren en te verminderen
 

Gaat u verhuizen? We maken het u graag gemakkelijk.

Er komt heel wat kijken bij verhuizen. Daarom helpen we u graag alles vlot te regelen als het om uw energie gaat. Ontdek hieronder hoe vlot.

 

Verhuis Kito Puppies  

FAQ  

Ik verhuis binnenkort, wanneer moet ik mijn verhuizing doorgeven?

U kunt al uw voorbereidingen treffen en uw verhuisaanvraag op voorhand indienen via uw Online Energiedesk of via de Energielijn op het nummer 078 35 33 33 (zonaal tarief). Geef alle informatie door waarover u al beschikt. Vul later uw aanvraag aan met eventuele bijkomende relevante details en met de meterstanden. We kunnen het u nog gemakkelijker maken en u per sms of via e-mail een herinnering sturen, om deze gegevens verder aan te vullen.

Ik ben al verhuisd, wat moet ik doen?

Geef ons zo snel mogelijk alle informatie door:

  • het adres waar u naartoe bent verhuisd en/of het adres dat u hebt verlaten
  • de datum van uw verhuizing
  • de meternummers voor elektriciteit en aardgas
  • de meterstanden voor elektriciteit en aardgas van de dag waarop u energie bent beginnen gebruiken/gestopt bent energie te gebruiken
  • uw bankrekeningnummer
  • uw nieuwe factureringsadres
  • het type contract dat u wenst af te sluiten voor uw nieuwe adres, indien u nog geen contract zou hebben.

Krijg ik automatisch mijn slotfactuur als ik mijn adres verlaat?

Neen, dit gebeurt niet automatisch. U dient ons daarvoor uw eindmeterstanden (= meterstanden van de dag vanaf wanneer u geen energie meer gebruikt op uw oude adres) te bezorgen. Dit kan via uw Online Energiedesk of via de Energielijn op het nummer 078 35 33 33 (zonaal tarief). Zodra het meteropnamebedrijf uw meterstanden goedgekeurd heeft, ontvangt u uw slotfactuur. Dit duurt ongeveer 10 dagen.

De meters op mijn nieuwe adres zijn afgesloten. Wat moet ik doen?

U kunt een aanvraag tot opening indienen via uw Online Energiedesk of via de Energielijn op het nummer 078 35 33 33 (zonaal tarief).

Wat is een energieovernamedocument?

Om conflicten over meterstanden tussen de nieuwe en vorige bewoner of tussen huurder en eigenaar tijdens een verhuizing te vermijden, hebben de gewestelijke regulatoren een energieovernamedocument ontwikkeld. Dit ingevulde en ondertekende formulier voorkomt latere betwistingen over de exacte meterstanden bij verhuizing. U kunt het document downloaden via de volgende link: energieovernamedocument.

Regel uw verhuizing online! 

 

Stap 1: Uw energiecontract voor uw nieuwe woning

  • Ga naar uw Online Energiedesk, klik op “Een nieuwe woonplaats of adres” en kies “Ik wil mijn verhuizing naar mijn hoofdverblijfplaats regelen”.
     
    Tip: Het is geen probleem als u niet op dezelfde dag uw vorige woning verlaat. U kunt tijdelijk twee lopende contracten hebben. 
  • Volgende gegevens hebt u nodig om uw verhuizing te regelen: datum waarop u bent beginnen verbruiken, meternummers en meterstanden voor elektriciteit en/of aardgas.
     
    Tip: u hoeft de meterstanden nu niet te geven indien u binnenkort verhuist, u kunt deze later aan uw aanvraag toevoegen. 
  • U ontvangt van ons een bevestiging van uw nieuwe energiecontract.

Starten

Stap 2: Uw contract op uw oude woonplaats stopzetten

  • Ga naar uw Online Energiedesk, klik op “Mijn huidige woon- of verblijfplaatsen” en kies “Ik verhuis en zet mijn energiecontract stop”.

  • Wij sturen uw slotfactuur op.

Starten

U bent nog geen klant van Electrabel, 

maar u wenst dat in uw nieuwe woning wel te worden? Niets is eenvoudiger.

 

Stap 1: Uw energiecontract voor uw nieuwe woning

  • Doe uw aanvraag online, via onderstaande link of via onze Energielijn op 078 35 33 33.
  • Volgende gegevens hebt u nodig om uw verhuizing te regelen: datum waarop u bent beginnen verbruiken, meternummers en meterstanden voor elektriciteit en/of aardgas.
     
    Tip: u hoeft de meterstanden nu niet te geven indien u binnenkort verhuist, u kunt deze later aan uw aanvraag toevoegen. 
  • U ontvangt van ons een bevestiging van uw nieuwe energiecontract.

Starten

Stap 2: Uw oude contract op uw oude woonplaats stopzetten

Als u op uw oude adres een contract had met een andere leverancier, moet u deze op de hoogte brengen van uw verhuizing. Uw vorige leverancier bezorgt u dan een slotfactuur voor uw oude adres.

 

Eigenaar leegstaand pand 

Uw gebouw staat leeg, u wacht op een huurder of een nieuwe eigenaar.

 

Uw contract met tarief leegstand

  • Met het tarief leegstand loopt de energielevering gewoon door en kunt u kandidaat-huurders of –kopers in een verlichte en verwarmde omgeving ontvangen en uw gebouw onderhouden en vorstvrij houden. U betaalt alleen wat u verbruikt en dus geen vaste vergoeding.
     
    Let op, de prijs per kWh is wel hoger dan voor een normaal tarief. Daarom is het belangrijk dat u contact met ons opneemt zodra het gebouw weer in gebruik is. 
  • Doe uw aanvraag online, via onderstaande link of via onze Energielijn op 078 35 33 33.
  • Volgende gegevens hebt u nodig om uw aanvraag te doen: datum waarop de huurder vertrokken is, meternummers en meterstanden voor elektriciteit en/of aardgas.
  • U ontvangt van ons een bevestiging van uw contract.

Starten