U bent een Particulier
Ga naar
Energiedesk

Met uw Online Energiedesk hebt u op elk moment en in alle veiligheid toegang tot:

customer-area
  • uw persoonlijke gegevens, contracten en diensten
  • uw facturen en betalingen
  • uw verhuizing en/of uw aansluiting
  • uw tools en tips om uw verbruik te beheren en te verminderen
 

Gaat u verhuizen? We maken het u graag gemakkelijk.

Er komt heel wat kijken bij verhuizen. Daarom helpen we u graag alles vlot te regelen als het om uw energie gaat. Ontdek hieronder hoe vlot.

 

Verhuis Kito Puppies  

FAQ  

Ik verhuis binnenkort, wanneer moet ik mijn verhuis doorgeven?

U kunt al uw voorbereidingen treffen en uw verhuisaanvraag op voorhand indienen via uw Online Energiedesk of via de Energielijn op het nummer 078 35 33 33 (zonaal tarief). Geef alle informatie door waarover u al beschikt. Vul later uw aanvraag aan met eventuele bijkomende relevante details en met de meterstanden. We kunnen het u nog gemakkelijker maken en u per sms of via e-mail een herinnering sturen, om deze gegevens verder aan te vullen.

Ik ben al verhuisd, wat moet ik doen?

Geef ons zo snel mogelijk alle informatie door:

  • het adres waar u naartoe bent verhuisd en/of het adres dat u hebt verlaten
  • de datum van uw verhuizing
  • de meternummers en -standen voor elektriciteit en aardgas op het moment van uw verhuizing
  • uw bankrekeningnummer
  • uw nieuwe factureringsadres
  • het type contract dat u wenst af te sluiten voor uw nieuwe adres, indien u nog geen contract zou hebben.

Krijg ik automatisch mijn slotfactuur als ik mijn adres verlaat?

Neen, dit gebeurt niet automatisch. U dient ons daarvoor uw eindmeterstanden (= meterstanden van de dag vanaf wanneer u geen energie meer gebruikt op uw oude adres) te bezorgen. Dit kan via uw Online Energiedesk of via de Energielijn op het nummer 078 35 33 33 (zonaal tarief).

De meters op mijn nieuwe adres zijn afgesloten. Wat moet ik doen?

U kunt een aanvraag tot opening indienen via uw Online Energiedesk of via de Energielijn op het nummer 078 35 33 33 (zonaal tarief).

Wat is een energieovernamedocument?

Om conflicten over meterstanden tussen de nieuwe en vorige bewoner of tussen huurder en eigenaar tijdens een verhuizing te vermijden, hebben de gewestelijke regulatoren een energieovernamedocument ontwikkeld. Dit ingevulde en ondertekende formulier voorkomt latere betwistingen over de exacte meterstanden bij verhuizing. U kunt het document downloaden via de volgende link: verhuisdocument

Regel uw verhuis online! 

 

Stap 1: Uw energiecontract voor uw nieuwe woning

  • Ga naar uw Online Energiedesk, klik op “Een nieuwe woonplaats of adres” en kies “Ik wil mijn verhuizing naar mijn hoofdverblijfplaats regelen”
     
    Tip: Het is geen probleem als u niet op dezelfde dag uw vorige woning verlaat. U kunt tijdelijk twee lopende contracten hebben. 
  • U ontvangt van ons een bevestigingsbrief voor uw nieuwe energiecontract.

Starten

Stap 2: Uw contract op uw oude woonplaats stopzetten

  • Ga naar uw Online Energiedesk, klik op “Mijn huidige woon- of verblijfplaatsen” en kies “Ik verhuis en zet mijn energiecontract stop”

  • Wij sturen uw slotfactuur op.

Starten

U bent nog geen klant van Electrabel, 

maar u wenst dat in uw nieuwe woning wel te worden? Niets is eenvoudiger

 

Stap 1: Uw energiecontract voor uw nieuwe woning

  • Doe uw aanvraag online, via onderstaande link of via onze Energielijn op 078 35 33 33.
  • U ontvangt van ons een bevestigingsbrief voor uw nieuwe energiecontract.

Starten

Stap 2: Uw oude contract op uw oude woonplaats stopzetten

Als u op uw oude adres een contract had met een andere leverancier, moet u deze op de hoogte brengen van uw verhuis. Uw vorige leverancier bezorgt u dan een slotfactuur voor uw oude adres.